Thursday, May 7, 2009

Terungkai di satu pertemuan

Sudah lama hari 'offday' ku tidak terisi seperti hari kelmarin. Walaupun singkat, tapi ia cukup bermakna. Terungkai rahsia hati dan jalinan perkenalan yang sudah lama tidak dibajai kasih. Terasa hangat tangan ini ketika bersalam dengannya. Ah... apa yang lain ya... lain benar aku rasa. Adakah aku jatuh cinta kembali atau aku terasa amat rindu? keliru.

Terlalu banyak yang ingin aku katakan padanya. Dia juga pasti terlalu banyak ingin dibualkan. Tapi masa tidak mengizinkan, pasti banyak lagi kerja dan tugasnya yang ingin diselesaikannya. Nampaknya dia sudah kembali menjalani kehidupannya. Tapi kenapa kelihatan masih terpancar di riak wajahnya kemurungan dan perasaan 'tidak gembira'. Tidak seperti dahulu.

Tidak sihatkah dia? ataupun sudah berubahkah hatinya padaku? atau mungkin banyak berfikir tentang apa yang dihadapinya kini. Mungkin.

Terima kasih atas layanan dan perhatian yang diberikan. Masih teringat lagi kata-kata sebelum berpisah, "Ini adalah tanggungjawab, saya akan cuba berada dengan awak". Menerima kata-kata itu dengan terbuka...walaupun ku mengetahui itu dia tidak mungkin berada di sisi ku selamanya.

No comments:

Post a Comment