Saturday, May 23, 2009

HATI INI MENANGIS

Hati ini menangis...
Menangis mengenangkan kisah lalu...
Mengapa.. .
Mengapa kisah itu masih lagi terpahat...?
Mengapa kisah itu masih lagi terbayang...?
Mengapa kisah itu menjadi kenangan ku....?
Mengapa semuanya berlaku sekelip mata sahaja...

Bilakah..
Bilakah semuanya akan berakhir..
Bilakah kisah itu akan luput dari ingatanku..
Bilakah...??

Tuhan...
Hati ini menangis...
Terasa aku terlalu jauh denganMu...
Aku takut...takut hati ini terlalu leka...
Dengan segenap kebahagiaan yang baru kau kurniakan...
Untuk aku tersenyum kembali.. adakah ini juga ujian dari Mu...
Untuk menguji sejauh mana keimananku padaMu...

Tuhan...
Setelah Kau berikan aku hidayah...
Janganlah Kau tarik semula hidayah itu...
Ikatlah aku dengan kuat pada taliMu...
Agar aku tidak terlepas dan terhanyut lagi...
Agar aku terus bersandar padaMu...
Tika aku diuji pelbagai dugaan...

Tuhan...
Malam ini...aku biarkan air mata ini mengalir...
Aku biarkan hati ini mengadu...
Aku biarkan hati ini menangis...
Supaya aku tahu...
Aku masih punya Tuhanku...
Sebagai tempat mengadu....

Biarlah...
Biarlah hati ini menangis...
Biarlah hati ini terluka...
Biarlah hati ini tidak sentiasa terhibur...
Jika itu mampu buat hati ini sentiasa mengingatiMu...

Tuhan...
Seandainya Kau kurniakan aku kebahagiaan...
Biarlah kebahagiaan itu tidakkan membuat aku terleka...
Supaya aku terus bersyukur pada setiap nikmat dariMu...


~malam ini ku biarkan hati ini merintih dan mengadu padaMu..~

www.weluvislam.com

No comments:

Post a Comment